Alla inlägg den 27 november 2013

Av Hannah Enström - 27 november 2013 16:52

Konsten att göra 2 familjer till 1 och att få alla viljor att på en lagom nivå kunna accepteras, respekteras och prioriteras utan att någon känner sig utanför är väl ungefär som att spela plockepinn.....................råkar man stöta lite i fel pinne rasar det  


Själv får ja dessa gånger lite vaga minnen av när mamma o pappa stuvat in oss i husbilen och liksom försökt fördela oss i bilen på bästa tänkbara sätt så dom två som slåss mest sitter på behörigt avstånd från varandra...................trots det så brukar d ändock sluta med att vi några gånger under resans gång åker klockrent in i instrumentpanelen (eller den som slogs mest och fått äran att sitta på de fina tvåsitssätet fram) när mamma högröd i ansiktet och med en blick som kunde döda pallnitar och hotar med att ställa av oss......................vilket oftast resulterat i att d blivit knäpp tyst.....................fast visst har d oxå hänt att jag inte vikit mig utan blivit avställd....................som tur är har min mor ett stort samvete så självklart har hon vänt och plockat upp mig och jag var ju inte barnet som storgråtande sprang efter bilen utan mer hon som sa skyll dig själv klappade igen bildörren och gick åt andra hållet!

Ibland kunde d ju oxå vara så att bråket avledes genom att vi stannat på en mack för att tanka och bussen inte startade och vår far drev ut HELA familjen för att putta på så åbäcket startade igen och ja behöver väl inte ens berätta att man bara ville dö  


Trots allt ´kan vi ju dock konstatera att det blivit 3 vuxna underbara människor av oss om än inte fullt normala   så tack mamma och pappa för att ni orkat med oss under alla dessa år....................varje gång de motar där hemma har ja erat tålamod i mitt bakhuvud och bär det med mig in i de sista, ni kommer alltid vara mina förebilder vad gäller uppfostran, ja vill oxå stå där en dag och känna att jag lyckats med livets absoluta största prövning  


Jag tror oxå att just detta fenomen är en bidragande orsak till många separationer så ta er tid att vara "barnfria" så hinner ni tillsammans ladda batterierna för att ta dessa vardagskonflikter tillsammans...................tyvärr kan ja väl uppleva att ordet "barnfri" är lite tabu vilket i sig är väldigt tråkigt.................vi behöver d alla så sluta bry er om vad andra tycker, barnen mår bra av att lämnas bort ibland  


"En lycklig förälder är en bra förälder"'


Så bädda ner er i soffan o gör er redo för Bonde söker fru kärleken ligger i luften   






Ovido - Quiz & Flashcards