Alla inlägg under december 2012

Av Hannah Enström - 16 december 2012 14:38

Joo så är det verkligen tänk så underbart att få möjligheten att leva i denna del av Sverige!

har hunnit engagera min far i ett nytt bygge................nämligen en plog till prinsen så nu ska vi ploga gården till häst tids nog...........utan att slita med oss farstukvisten.......men d återstår ju att se...........  

Hästarna älskar sogen med all snö så även jag och min dotter.....dock får det gärna mest underhålls snöa nu så vi fortsättningsvis även kan ta oss fram i skogen.........för strax så drunknar annars lilla Sack och Moa får plöja snö med benen.............ja och Lewis sitter ju dock en lite högre bit ovanför marken   

Denna tid på året är ju helt perffa för dig som är lite ridrädd öva öva öva och att trilla av är ju näst intill lika skoj med detta puder underlag............  

Vi rider mest barbacka efter som kallgraderna blir knappt märkbara med den underbara värme man känner i rumpan.............   Dock kändes det som om min prins blev mins 170 igår när ja kastade på sadeln.........


Har lagt ut en annons för att kanske få en medryttare till Lewis så jag kan ta hem en till häst........men det får ju tiden utvisa..........håller dock tummar o tår!


På barnfronten har min sambo upptäckt sitt misstag med att natta sin son..............ja sa för ca 3 månader DON´T DO I`T låt han få sova själv som jag gör när jag lägger honom!

Så nu sådär 3 mån senare tillbringar min sambo 3-4 timmar på övervåningen för att få den lilla illbattingen att somna...........................själv sitter jag nere i vardagsrummet dricker upp all glögg och trycker skumtomtar till min sambos förtret............ibland kan det vara rätt bra lyssna på sin sambo trots allt   

 


 












Av Hannah Enström - 5 december 2012 10:25

Tänk mina vänner nu har vi snart jul......så underbart och varje år känner ja precis samma sak.....känslan av att åren bara rullar iväg och varje gång känner jag mig mäkta impad av mig själv och vad ja åstakommit även om man som förälder frågar sig själv enmiljonfemhundraelva gånger "Har jag tagit vara på småbarnstiden"?!


Jag kan än idag dundra genom skog och över ängar med tanken att jag idag äger egna hästar, tänk att ja har ett eget stall som ja själv väljer vem jag ska låta flytta in, den dröm o önskan jag haft sen jag knappt kunde gå att ja redan där o då hade målet inställt (Allt går det handlar bara om att vilja nog mycke)..........................Det jag beslutat mig för ser jag till att uppnå och jag lovar er att jag under resans gång för en kort sekund vid en liten dipp hunnit tänka "d kommer inte bli så" men innan tanken hunnit nå hjärnan har ja hunnit räta på ryggen o byta attityd!


Skolan rullar på och jag har ett nytt yrke i sikte ett yrke jag över tid kommer att kunna kliva in i mer och mer, men jag kan lova att det är svårt men oxå helt underbart, för mig ligger inte massagen i blodet och det gör att jag får jobba lite mer.............så klart har jag även ansökt till ännu en skola i slutet av nästa år.................för mig bygger livet på att bredda sina kunskaper annars kommer man ingenstans  


Iaktar för övrigt alla människor som stressar inför denna jul och själv förstår ja inte riktigt vad det är dom stressar till????

Själv lagar vi lite mat, pysslar och slår in något paket i harmoni..................längtar till uppesittar kväll me goa vänner och så klart barnen efter tomten!

 


Barnen har skrivit önskelistor och jag själv har önskat mig ett sto....................men tomten tog tyvärr inte på sig de uppdraget efter som han kunde leverera det mesta men inte mer tid........så då får ja väl fundera lite till då   så ska ni se att ja strax lyser med en bra lösning.......


Vår älskade kissemiss har fått springa vidare på dom gröna ängarna och jaga fjärilar och vad är en gård utan katt................. 


För övrigt ska vi mysa i fina kyrkbyn med lite matsäck och varm choklad bland tomtar och hästslädar i helgen.....................till min sambos besvikelse som måste jobba  


Jag d känns som om ja skulle kunna skriva ner massor men nu har ja inte riktigt tid.........så gå in här och tävla lite ist......http://paivishorna.se/?cat=11












 








Ovido - Quiz & Flashcards