Alla inlägg under februari 2012

Av Hannah Enström - 15 februari 2012 07:38

Här kommer ett inlägg har inte haft så mycke sug för att blogga men kanske dyker d upp igen!

På gården är det full rulle och planeringen inför sommarens ridplan är igång.....

Känner att sommarsemestern inte är långt borta och de ska bli SÅÅÅÅ skönt med några månaders ledighet, för det finns ingenting som är så skönt som att få gå på semester då man gjort sig välförtjänt av den......ja kan ibland bli sååå bitter på dessa människor som inte VILL jobba utan ist ska man glida runt i samhället på bekostnad av mig som arbetar.......sen om man har råd att vara "hemma fru" utan att leva på stämplingspengar eller andra bidrag är en helt annan sak......inte för att "hemma fru" är nått för mig, men finns det dom som vill och kan vara det ska man självklart vara det men ja tror absolut inte man är nån bättre "mamma" bara för det!

Mitt mål är att kunna jobba deltid utan att leva på bidrag och ja är helt säker på att den dagen kommer tids nog......och har ja tur finns möjlighet för lite studier vid sidan av så ja kan pyssla med lite hästmassage, målen är många och "gör" min dag!


Planerar för en liten stads tripp under april där vi får njuta av lite hotellfrukost och mysiga promenader på tumanhand!


Jag och Moa har fixat oss ett hobbyrum i källaren och nu ska vi bara få upp ett bord så de finns plats för lite mönsterkonstruktion......har nästan glömt att ja är sömmerska!


Känns som om 2012 blir ett år då vi lägger dom STORA projekten på is, ja och Moa ska ta oss ut på hopp banan och gården ska endast få lite små lyft (ny altan), lite färg och nytt grus!


Nu ska ja ta mig en kopp kaffe innan arbetsdagen drar igång om exakt 1 min!


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards