Alla inlägg under januari 2013

Av Hannah Enström - 29 januari 2013 11:41

ja visst är de väl så och det sägs ju att inget ont som inte har något gott med sig! Kungen på gården ska fåavsluta sina dagar........ja inte min sambo då så klart utan min fyrfota vapendragare som mest bara haft det bedrövligt dom två senaste åren till o från. Ett sorgligt men rätt skönt beslut, tyvärr ska det ju aldrig vara enkelt och d räcker inte med att man bara ska genomlida själva saken och beslutet utan man ska även få betala ca 7000kr......blir så upprörd så ja orkar inte ens argumentera det  


Efter som min dotter är hos pappi valde ja att rida igenom sack på ridplanen igår och oj så det känns att min dotter knappt underhålls rider honom för stunden men ack vilken go o fin pojke han är o även om han är lite stel och till åren så är öronen alltid på sin spets o hela ponnyn strålar varje gång han kommer ut för lite arbete och vi hoppas han får vara med oss MÅNGA år framöver................å han ska ju få en donna i hagen snart så då ni  

Snart åker jag för en vecka på Ekerö o såklart missar ja ett himskans intressant föredrag om företagande men jag får hoppa på nästa tåg!

Planerna för min blivande verksamhet är i full gång och oj så mycket d är att lära sig.........siffror har aldrig varit min grej men som tur är finns det ju andra som valt att jobba med den biten  

Jag fullkommligt älskar ordet fortbildning och självklart skall även SAMARBETE vara en milstolpe i mitt företagande 

Rik blir jag aldrig men jag kan se till att dö lycklig och det blir ju inte några större problem  

 

För övrigt så växer barnen precis lika fort som under alla andra åren och Casper har redan hunnit ge sin far några grå hår efter en månad som pappa ledig.....................så de ska bli skoj få komma tillbaka till dagis.................(tycker även mammi&pappi)    

För utom en ny donna i stallet tror ja bestämmt att våren ska innebära några hönor...........så slipper ja tänka att ja ska lasta på äggen sist i vagnet så dom inte blir mos av den lilla piraten som åker med vilket nästan alltid slutar med att äggen blir kvar i butiken, som tur är har vi ju en bonde som granne så vi kan hoppa dit för lite affärer om lördagmånarna när vi upptäcker att pannkakorna även denna gång innehåller ägg.............................  





Ovido - Quiz & Flashcards