Alla inlägg under oktober 2013

Av Hannah Enström - 30 oktober 2013 06:55

Tänk att d är dagarna som går som gör livet.....väljer man att se d så......innebär d ju att vi själva till stor del kan "Bestämma" hur vi vill leva...;-)
Trots trötthet har ja bestämt mig för att avverka denna dag med känslan av lycka! Ha en fin onsdag vänner<3

Av Hannah Enström - 28 oktober 2013 09:20

Guuuu vilket underlag..........fick lite akut slita av Milo skona igår för stackaren kunde ju knappt gå....hej nya vinterskor o brodd!

Sack ska få åka på pensionärs kollo o fina Milo ska få gå på Ninas lösdrift så vi får lite mer sällskap för nu måste träningen igån på RIKTIGT herren är ju i stort sett avställd efter att knappt fått ett redigt träningspass på 3 veckor!

Så jo ja puzzlar i vardagen för att få allt att fungera ´på ett smidigt sätt och kunna känna att man hinner även den roliga delen av livet..........

Nu är vi iaf på gång och de är huvudsaken sen kommer allt över tid bli underbart bra men tillsdess får ja nog nöja mig med grannar in på knuten o saknaden av pållarna utanför frukostfönstret................ men d ska väl gå vägen d med.....;-)


 

Av Hannah Enström - 23 oktober 2013 10:34

En bok me få kapitel blir lätt tråkig så även livet.....men med måtta, o huvudsaken borde ju ända vara att man har en plan o förväntning för dom sista bladen ;-) Ja har många gånger funderat över raderna " Ibland måste man stanna upp o vänta in stjälen" ligger mycke tänkvärt bakom dom få orden o ja tror d är d samma som att "LANDA" o d känns precis som att ja startat inflygningen o vågat bromsa in o känna att ja är rätt trött....ni vet när man sitter på planet känner hur d liksom bromsar men ändå skenar motorerna en stund till innan dom liksom klingar av ;-) I tre dagar har ja gjort ingenting utan att ha speciellt dåligt samvete.....ja har liksom bara fått vara förkyld utan att för den delen känna att ja varit så sjuk att ja velat trilla av pinnen :-D Undra om d går en dag utan att man lärt sig något?! Idag har ja iaf lärt mig att man inte ska släppa ut en valp o vänta kvar i dörren iklädd underkläder om man inte bor på landet.....man kan lätt bjuda grannskapet på en show :-D

Av Hannah Enström - 22 oktober 2013 09:31

För snart 6 år sedan köpte ja min underbara lilla gård......ett gult fult litet hus me en stor Astrid Lindgren ek (Björk) på gården som bara ropade på mig.....tyvärr var den ju rutten så för att slippa få in den genom taket o ner i sängen någon stormig kväll så var d bara till att inse att något "sockerdricks" träd blir d aldrig av d där........ Ja har från första stund älskat gården o ja har sett mitt köp som en investering i mitt liv, ja har byggt o ja har slitit men ja har oxå älskat otroligt mycke genom dessa år......kanske är d så att ja fick möjligheten att äga detta ställe för att gården hade ett syfte med mitt liv......precis som alla människor vi stöter på o träffar genom livet, alla har dom en mening till varför. ....

Idag känner ja inte längre d samma, ja behöver inte längre den trygghet gården gett mig genom dessa år och kommer därför sälja, ja tror d finns någon där ute som står på tur att få dela lyckan här...<3

Av Hannah Enström - 17 oktober 2013 23:59

Äntligen är den här.....å på väg hem fick ja den där underbara jul känslan när d knastrar under skorna snön gnistrar i skenet av gatubelysningen o luften är hög o klar..... ja kan liksom nästan känna lukten av glögg, värmen från öppna spisen o den där varma känslan av att d blev jul i år igen <3 Tänk snart har ytterligare ett år passerat o inte var d väl mycket man kunde förutspå när vi skålade in 2013 men med fasit i hand hade mina val, möjligheter och förutsättningar inte kunnat bli bättre.....d gav mig möjligheten att stå där ja är idag! Nu har ja tagit helg o efter att ha fått några timmars sömn tänker ja spendera den med dom absolut mest underbara människorna i mitt liv<3 Godnatt med er!

Av Hannah Enström - 4 oktober 2013 10:41

Ja räknar tiderna med mina djur i årstider......Lewis fanns hos mig under 3 år vilket ändå känns som en rätt lång tid men om man tänker att vi bara gjort 3 höstar ihop känns d alldeles för lite.....ja hade precis lärt mig att hösten inte var hans tid på året.....ryggen värkte, pälssättningen tog all hans energi o han var allmänt ledsen under dessa veckor......men han äkskade vintern o all snön tyvärr fick vi bara 3 st ihop.....detta tankesätt får mig att uppskatta tider som är mindre roliga på ett bättre sätt....med tiden lär vi känna varandra o kan tillsammans göra förutsättningar bättre för att kunna känna att d där dåliga blir mindre dåligt alt mer bra....;-) Själv älskar ja första delen av hösten medan den andra delen känns liiiite dystrare.....så då får man ju se till att mysa i massor tills snön dinglar ner med sitt ljus <3

På tal om livet funderar ja väldigt ofta hur d kommer sig att sååå många människor tar sig genom hela livet utan att ställa sig själv mot väggen. ....för mig är d helt oförståeligt hur man väljer att tänka då man aldrig kommer till punkten där hissen går ändå upp o man inser att d är dax att reflektera över sig själv......hur kan man tro att man ska komma någonstans i livet utan att göra d.....eller vill man kanske inte d.....kanske är d mysigt att bara glida på o skylla alla fel o misstag på någon annan.....o bara tycka att man själv är toppen bra mest hela tiden.....ja har sagt d förr o säger d igen "Be yourself, but be your fucking best self"

Sååå nu vänner myser vi oss genom oktober<3

Ovido - Quiz & Flashcards